Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: reklamy telewizyjne
...widzów programów, istotne jest określenie pewnych minimalnych zasad i standardów w odniesieniu do
reklamy telewizyjnej
, a państwa członkowskie muszą zachować prawo określania bardziej...

In order to ensure that the interests of consumers as
television
viewers are fully and properly protected, it is essential for
television advertising
to be subject to a certain number of minimum...
W celu zabezpieczenia pełnej i właściwej ochrony interesów konsumentów jako widzów programów, istotne jest określenie pewnych minimalnych zasad i standardów w odniesieniu do
reklamy telewizyjnej
, a państwa członkowskie muszą zachować prawo określania bardziej szczegółowych bądź bardziej restrykcyjnych przepisów lub w pewnych okolicznościach do nakładania odrębnych warunków na nadawców telewizyjnych znajdujących się pod ich jurysdykcją.

In order to ensure that the interests of consumers as
television
viewers are fully and properly protected, it is essential for
television advertising
to be subject to a certain number of minimum rules and standards and that the Member States must maintain the right to set more detailed or stricter rules and in certain circumstances to lay down different conditions for television broadcasters under their jurisdiction.

TvDanmark stwierdziła, że wahania na rynku
reklamy telewizyjnej
mają charakter ograniczony i nie uprawniają TV2 do tworzenia rezerw kapitałowych.

TvDanmark contended that the general market fluctuations in
television advertising income
are limited and do not justify TV2's build-up of equity.
TvDanmark stwierdziła, że wahania na rynku
reklamy telewizyjnej
mają charakter ograniczony i nie uprawniają TV2 do tworzenia rezerw kapitałowych.

TvDanmark contended that the general market fluctuations in
television advertising income
are limited and do not justify TV2's build-up of equity.

TVDanmark stwierdziła, że wahania przychodów z
reklamy telewizyjnej
mają charakter ograniczony i nie uprawniają TV2 do gromadzenia kapitału.

TVDanmark submitted that in general the
market
fluctuations in
television advertising
income were limited and did not justify TV2’s build-up of capital.
TVDanmark stwierdziła, że wahania przychodów z
reklamy telewizyjnej
mają charakter ograniczony i nie uprawniają TV2 do gromadzenia kapitału.

TVDanmark submitted that in general the
market
fluctuations in
television advertising
income were limited and did not justify TV2’s build-up of capital.

Zgodnie z prognozami wartość rynku
reklamy telewizyjnej
[…] od 2009 do 2012 r. z […] mln DKK do […] mln DKK w tym okresie ([…] %).

The
TV advertising
market was forecast to […] between 2009 and 2012 from DKK […] million to DKK […] million in that period ([…] %).
Zgodnie z prognozami wartość rynku
reklamy telewizyjnej
[…] od 2009 do 2012 r. z […] mln DKK do […] mln DKK w tym okresie ([…] %).

The
TV advertising
market was forecast to […] between 2009 and 2012 from DKK […] million to DKK […] million in that period ([…] %).

Większość
reklam telewizyjnych
(ok. 90 % wszystkich reklam krajowych) regulowana jest umowami obejmującymi okres roczny i to na podstawie takich umów kanały telewizyjne przyznają rabaty roczne.

Most
television advertising
(approximately 90 % of all nationwide advertising) is governed by annual agreements under which television channels grant annual rebates.
Większość
reklam telewizyjnych
(ok. 90 % wszystkich reklam krajowych) regulowana jest umowami obejmującymi okres roczny i to na podstawie takich umów kanały telewizyjne przyznają rabaty roczne.

Most
television advertising
(approximately 90 % of all nationwide advertising) is governed by annual agreements under which television channels grant annual rebates.

Państwa członkowskie zapewniają, by w przypadku gdy
reklamy telewizyjne
lub telesprzedaż są umieszczone podczas audycji, nie została naruszona integralność audycji – przy uwzględnieniu naturalnych...

Member States shall ensure, where
television advertising
or teleshopping is inserted during programmes, that the integrity of the programmes, taking into account natural breaks in and the duration...
Państwa członkowskie zapewniają, by w przypadku gdy
reklamy telewizyjne
lub telesprzedaż są umieszczone podczas audycji, nie została naruszona integralność audycji – przy uwzględnieniu naturalnych przerw w audycji, czasu trwania danej audycji i jej charakteru – ani nie zostały naruszone uprawnienia posiadaczy praw do audycji.

Member States shall ensure, where
television advertising
or teleshopping is inserted during programmes, that the integrity of the programmes, taking into account natural breaks in and the duration and the nature of the programme concerned, and the rights of the right holders are not prejudiced.

Państwa członkowskie zapewniają, by w przypadku gdy
reklamy telewizyjne
lub telesprzedaż są umieszczone podczas audycji, nie została naruszona integralność audycji – przy uwzględnieniu naturalnych...

Member States shall ensure, where
television advertising
or teleshopping is inserted during programmes, that the integrity of the programmes, taking into account natural breaks in and the duration...
Państwa członkowskie zapewniają, by w przypadku gdy
reklamy telewizyjne
lub telesprzedaż są umieszczone podczas audycji, nie została naruszona integralność audycji – przy uwzględnieniu naturalnych przerw w audycji, czasu trwania audycji i jej charakteru – ani nie zostały naruszone uprawnienia posiadaczy praw do audycji.

Member States shall ensure, where
television advertising
or teleshopping is inserted during programmes, that the integrity of the programmes, taking into account natural breaks in and the duration and the nature of the programme, and the rights of the right holders are not prejudiced.

W 2009 r. wartość rynku
reklamy telewizyjnej
zmniejszyła się o 18,7 % w porównaniu z poziomem z 2008 r. [34].

The
TV advertising
market dropped in 2009 by 18,7 % compared with 2008 [34].
W 2009 r. wartość rynku
reklamy telewizyjnej
zmniejszyła się o 18,7 % w porównaniu z poziomem z 2008 r. [34].

The
TV advertising
market dropped in 2009 by 18,7 % compared with 2008 [34].

W branży
reklamy telewizyjnej
przedmiotem zainteresowania reklamodawców jest przede wszystkim widownia, którą stanowią gospodynie domowe w wieku poniżej 50 lat.

In the
television advertising
industry,
advertisers
are interested above all in the audience reached by advertising slots among housewives under 50 years of age.
W branży
reklamy telewizyjnej
przedmiotem zainteresowania reklamodawców jest przede wszystkim widownia, którą stanowią gospodynie domowe w wieku poniżej 50 lat.

In the
television advertising
industry,
advertisers
are interested above all in the audience reached by advertising slots among housewives under 50 years of age.

Nie wolno umieszczać
reklamy telewizyjnej
ani telesprzedaży podczas transmisji uroczystości religijnych.

No
television advertising
or teleshopping shall be inserted during religious
services
.
Nie wolno umieszczać
reklamy telewizyjnej
ani telesprzedaży podczas transmisji uroczystości religijnych.

No
television advertising
or teleshopping shall be inserted during religious
services
.

Nie wolno umieszczać
reklamy telewizyjnej
ani telesprzedaży podczas transmisji uroczystości religijnych.”;

No
television advertising
or teleshopping shall be inserted during religious
services
.’;
Nie wolno umieszczać
reklamy telewizyjnej
ani telesprzedaży podczas transmisji uroczystości religijnych.”;

No
television advertising
or teleshopping shall be inserted during religious
services
.’;

Telewizje komercyjne stanowią konkurencję dla TV2 na ogólnokrajowym rynku
reklamy telewizyjnej
.

The commercial broadcasters compete with TV2 on the nationwide
television advertising
market.
Telewizje komercyjne stanowią konkurencję dla TV2 na ogólnokrajowym rynku
reklamy telewizyjnej
.

The commercial broadcasters compete with TV2 on the nationwide
television advertising
market.

Nadawcy komercyjni konkurowali z TV2 na ogólnokrajowym rynku
reklamy telewizyjnej
.

The commercial broadcasters competed with TV2 on the nationwide
television advertising
market.
Nadawcy komercyjni konkurowali z TV2 na ogólnokrajowym rynku
reklamy telewizyjnej
.

The commercial broadcasters competed with TV2 on the nationwide
television advertising
market.

...z liczbą znaków na ekranie niektórych telefonów komórkowych lub ograniczenia czasowe dotyczące
reklam telewizyjnych
.

...on the number of characters on certain mobile telephone screens or the time constraint on
television sales spots
.
W przypadku umów zawieranych na odległość wymogi informacyjne powinny zostać dostosowane, aby uwzględnić ograniczenia techniczne niektórych nośników, takie jak ograniczenia związane z liczbą znaków na ekranie niektórych telefonów komórkowych lub ograniczenia czasowe dotyczące
reklam telewizyjnych
.

In the case of distance contracts, the information requirements should be adapted to take into account the technical constraints of certain media, such as the restrictions on the number of characters on certain mobile telephone screens or the time constraint on
television sales spots
.

Władze duńskie przedłożyły sprawozdanie RBB Economics o konkurencji na duńskim rynku
reklamy telewizyjnej
.

The Danish authorities submitted a report prepared by RBB Economics on competition on the Danish
television advertising
market.
Władze duńskie przedłożyły sprawozdanie RBB Economics o konkurencji na duńskim rynku
reklamy telewizyjnej
.

The Danish authorities submitted a report prepared by RBB Economics on competition on the Danish
television advertising
market.

Władze duńskie przedłożyły sprawozdanie RBB Economics o konkurencji na rynku duńskim w sferze
reklamy telewizyjnej
.

...authorities submitted a report prepared by RBB Economics on competition on the Danish market in
television advertising
.
Władze duńskie przedłożyły sprawozdanie RBB Economics o konkurencji na rynku duńskim w sferze
reklamy telewizyjnej
.

The Danish authorities submitted a report prepared by RBB Economics on competition on the Danish market in
television advertising
.

media audiowizualne (m.in. tematyczne
reklamy telewizyjne
),

Audiovisual media (in particular specific
TV spots
)
media audiowizualne (m.in. tematyczne
reklamy telewizyjne
),

Audiovisual media (in particular specific
TV spots
)

Uzyskują oni przychody przede wszystkim z
reklam telewizyjnych
.

They generate their revenues mainly through
TV advertising
.
Uzyskują oni przychody przede wszystkim z
reklam telewizyjnych
.

They generate their revenues mainly through
TV advertising
.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich